DRUHÁ TŘÍDA
1. Vymysli verš (rým) na tato slova: škola, mává, děti, kluci, běží, medvědi, léto, volá, jeleni.
2. Vymysli na tato slova rým, který nikdo druhý ve třídě nebude mít: zámek, malý, střílí, mísa, veselý, píše. Rým přitom nemusí vůbec tvořit slovo stejného slovního druhu.
3. Vzpomeňte si každý na nějakou květinu. Každý si zkuste vymyslet nějakou vlastní květinu, kterou nikdo ve třídě nebude mít. Zkuste si představit, že jste se proměnili v tuto květinu. Vymyslete si nějakou krátkou pohádku, jak se to stalo a proč jste zrovna tou květinou, kterou jste.
4. Zkus vymyslet nějakou krátkou básničku nebo říkanku o zvířátkách. Zkus ji zazpívat.
5. Každá věc má nějakou vlastnost. Zvířátko milé, velké, huňaté; dům velký, prosklený, hezký atd. Vymysli, která vlastnost je nejdůležitější pro tyto předměty: psací pero, čokoláda, papír, taška, sůl, okno, mléko, židle, tabule.
6. Zkus vymyslet, jakou vlastnost má asi: ticho, večer, vítr, podzim, soumrak, déšť.
7. Vymysli si nějaká úplně nová slova, která vůbec nic neznamenají - každý vymyslí alespoň tři. Říkejte si pak postupně tato slova nahlas a ostatní zkoušejí říci, co jim připomínají, co je napadne, když tato zvláštní slova slyší.
8. Představ si, že věci, které máš v penále, najednou obživnou, vylezou ven z penálu... Zkus vymyslet krátkou pohádku, jak by to bylo dál.
9. Představ si, že jsi k svátku dostal od kouzelného dědečka celou sloní rodinu: velkého slona, slonici a dvě malá slůňata. Co by sis s nimi počal? Jaká jména bys jim vymyslel a proč? Povídejte si o tom.
10. Vyndej si z penálu tři věci. Každá má nějakou funkci, účel, k něčemu ji používáme. Zkus u každé z nich vymyslet, k čemu dalšímu by se dala používat.
11. Co by bylo, kdyby ...? Zkus domyslet a vyprávět, co by bylo, kdyby: květiny a stromy uměly mluvit, domy byly nafukovací, lidé uměli procházet zdí, den trval jen dvě hodiny, lidé uměli být neviditelní apod. Můžeš to také nakreslit.
12. V zoologické zahradě se vzbouřila zvířata a zavedla si tam vlastní řád. Kdo z nich by tam asi dělal jakou práci? Kdo by vodil děti po ZOO? Jak by to vypadalo u stánku se zmrzlinou? Umíš si to představit? Nakresli to; řekněte si společně, jak by to vypadalo.
TŘETÍ TŘÍDA
13. Vymysli pohádku o tom, jak květina přišla ke své vůni.
14. Najdi ve svém okolí místo opředené nějakou záhadou.
15. Napiš básničku o opici.
16. Představ si, že stromy a rostliny obživly, mohou chodit a mluvit. Vymysli krátký strašidelný příběh o těchto tvorech.
17. Vymysli krátký veselý příběh o obživlých stromech.
18. Napiš básničku o mracích. Podívej se občas na oblohu, kolik druhů mraků znáš?
více
13. Vymysli pohádku o tom, jak květina přišla ke své vůni.
14. Najdi ve svém okolí místo opředené nějakou záhadou.
15. Napiš básničku o opici.
16. Představ si, že stromy a rostliny obživly, mohou chodit a mluvit. Vymysli krátký strašidelný příběh o těchto tvorech.
17. Vymysli krátký veselý příběh o obživlých stromech.
18. Napiš básničku o mracích. Podívej se občas na oblohu, kolik druhů mraků znáš?
více
Žádné komentáře:
Okomentovat